kasza jaglana

3 Rzeczy, Które Musisz Wiedzieć o Kaszy Jaglanej

Posted on Posted in Dietetyka

Jeśli kupujesz kaszę jaglaną lub przymierzasz się do tego, warto abyś poznała jej cudowne zalety – właściwości zdrowotne, uniwersalność i dopasowanie do każdego posiłku oraz korzystny wpływ na masę ciała i wygląd.

 

Lecz Się Kaszą Jaglaną

 

W okresie przeziębień i epidemii grypy nie ma nic lepszego niż naturalna ochrona organizmu przed infekcjami. Kasza jaglana pomaga w walce z chorobą, o czym pisałyśmy już w poprzednim artykule – Lecz się z przeziębienia w kuchni.

Dodamy jeszcze, że jej właściwości zdrowotne dotyczą również osób walczących ze zgagą lub refluksem. Dzięki działaniu zasadotwórczemu neutralizuje nadmierną produkcję kwasów żołądkowych.

Nie powinno się jej długo przechowywać, ponieważ szybko jełczeje zyskując tym samym gorzki posmak. Można go usuwać poprzez przelewanie ją na przemian zimną i gorącą wodą. Jednak pamiętaj, że pojawienie się takiego posmaku świadczy o braku świeżości kaszy.

Polecamy kupować jej mniejsze ilości, wykorzystywane na bieżąco, aby uniknąć zatrucia pokarmowego i zachować zdrowotne działanie.

 

Kasza Jaglana Na Śniadanie, Obiad, Podwieczorek i Kolację

 

Kasza jaglana świetnie sprawdza się jako składnik śniadaniowy: w połączeniu z owocami i jogurtem tworzymy tzw. jaglankę, a chleb możemy posmarować pasztetem warzywno-zbożowym z dodatkiem kaszy.

Zmieloną kaszę jaglaną wykorzystujemy także do przygotowania obiadu: naleśników czy innych wyrobów mącznych na bazie mąki jaglanej. Można przy jej użyciu urozmaicić ulubione sałatki: zamiast ryżu czy makaronu dodaj kaszy jaglanej.

Bardzo dobrze sprawdza się także jako składnik deserów: zastępnik sera w sernikach, główny składnik budyniów czy dodatek zboźowy. Szczególnie proponujemy Wam sernik bez sera, czyli jagielnik. Osoby cierpiące z powodu alergii na białko mleka krowiego mogą się z nią spokojnie zaprzyjaźnić.

 

Kasza Jaglana Dla Urody

 

Wiesz już, że kasza jaglana jest źródłem wielu witamin i składników mineralnych. Jednak podkreślimy w szczególny sposób jeden z nich: krzem. Odpowiada za poprawę stanu włosów, skóry i paznokci, a także zapobiega odwapnianiu kości, czyli powstawaniu osteoporozy.

Co ważne, krzem wspomaga osoby chcące zredukować masę ciała – przyspiesza przemianę materii. W związku z tym zachęcamy, aby kasza znalazła swoje stałe miejsce w waszej kuchni.

UWAGA: mimo wielu korzystnych właściwości, kasza jaglana posiada wysoki Indeks Glikemiczny (IG=71), czyli jej spożycie gwałtownie podnosi poziom cukru we krwi. Jest to powód, dla którego powinni unikać jej diabetycy.

 

Jeśli jeszcze nie jesteś przekonana do kaszy jaglanej, zapraszamy na wspólny wyjazd – wraz z warsztatami kulinarnymi i dietetycznymi. Podczas 7-dniowego urlopu w górach, maksymalnie relaksujemy swoje ciała, a przy okazji rozpoczynamy gubienie kilogramów do wakacji, zmieniamy nawyki żywieniowe i codziennie ruszamy się z naszym trenerem. Więcej informacji…

 

Dodaj Komentarz

comments